Vespa Club Croatia (VCC) organizirao je susret u Zadru od 12. do 14.09.2008. Odlično druženje i zanimljiv program nisu propustila trojica dubrovačkih Vespaša koji su na svojim PX-ovima putovali do Zadra usprkos lošoj vremenskoj prognozi i putu dugom 900 km.
PETAK 12.09.
Dogovor je da Doktor i ja krećemo oko 13 sati i vozimo direktno za Zadar, a Luky će krenuti nešto kasnije i prespavati u Splitu pa sa splitskom ekipom stići u Zadar u subotu ujutro.
Prognoza vremena je jako loša i svjesni smo da ćemo sigurno morati voziti po kiši ali kišna odijela su spremna, a Vespa je ionako nepotopiva. Jedino nas brine da bi kiša mogla pokvariti cijeli program u Zadru. Nadamo se najboljem i krećemo u 13.15 h sa mosta. Prva stanica je Opuzen i tankanje goriva, a nakon toga vozimo sve do Splita gdje stižemo u 16.15 h. U Splitu pravimo malo dužu pauzu i nalazimo se sa članovima VCC sa kojima ispijamo nekoliko putnih… kava Vrijeme je poluoblačno i zasad ni traga od kiše te nakon otprilike sat vremena krećemo dalje. Slijedeća stanica je Šibenik i odlučujemo voziti uz obalu jer nam je zanimljivije nego da se penjemo na Boraju. Tankiranje u Šibeniku i kreće se prema zadnjoj stanici – Zadru. Nakon svega nekoliko kilometara vidim da Doktor ačenava da stanemo… probušena zadnja guma. Stajemo ispred neke kuće i nakon 15 minuta nova guma je na mjestu. Već pomalo pada mrak i prema Zadru vozimo punim gasom iako je vidljivost minimalna. Oko 20 sati stižemo u Sukošan i tu se odvajamo jer je Doktor smješten tu kod prijatelja, a ja nastavljam do svog smještaja u Zadru na Boriku gdje stižem oko 20.30 sati.
SUBOTA 13.09.
Očekivali smo loše vrijeme i kišu, a osvanuo je sunčan dan, vedro nebo i ni traga od kiše. Okupljamo se ujutro u bazi u Ferijalnom. Dolazim tamo oko 10 sati i odmah mi prilaze Francuzi i pokušavamo malo pričati ali kako im engleski nije jača strana doznajem tek da su doputovali čak iz Marseillea i negdje sa Alpa. Imaju zanimljive prikolice na Vespama. Upoznajem se i sa ostalim pristiglim Vespašima, a tada stiže i Doktor koji je zbog svog znanja francuskog jezika odmah postao i službeni prevoditelj. Od Francuza tako doznajemo da je jedan predsjednik Vespa Club France koji ima čak 36 lokalnih podružnica i da su putovali 1450 km u tri dana da bi stigli do Zadra. Za prikolice kažu da su ih nabavili u Češkoj, da su od ČZ i da su ih oni prepravili i prilagodili Vespi. Oko 11 sati krećemo na Branimirovu obalu gdje ćemo pričekati Splićane i onda krenuti na đir. Parkiramo Vespe na rivi, a tu je već kombi Piaggio Centra Zadar iz kojeg se vadi piće i prikle. Kombi će nas pratiti na cijelom điru, a osim što tu možemo ostavit višak prtljage u njemu je jedna ogromna bačva puna leda u kojem se hladi piće.
Đir će trajati cijeli dan, a ide se do Biograda pa onda trajektom na Pašman, vozit ćer se preko Pašmana i Ugljana do Prekog gdje ćemo večerati i nakon toga se trajektom vratiti u Zadar. Splićani stižu i krećemo u koloni prema Biogradu gdje se nakon pića u portu ukrcavamo na trajekt. Stigao je i Talijan iz Perugie sa suprugom na Vespi PK125.
Iskrcavamo se u Tkonu i odmah krećemo preko Pašmana, prelazimo preko mosta na Ugljan i stajemo u mjestu Kukljica. TZ Kukljica nas časti pićem, a razgledavamo i muzej maslinarstva. Oko 15.30 h krećemo dalje prema Prekom i penjemo se na vidikovac i tvrđavu Sv.Mihovil sa koje se pruža pogled na Zadar i Kornate. Nakon toga se spuštamo u Preko i parkiramo na rivi.
Vrijeme do večere neki su iskoristili za kupanje na obližnjoj plaži, a većina je ostala čakulat na rivi kod Vespa i Piaggio kombija Oko 18 sati odlazimo do Konobe „Barbara“ gdje imamo organiziranu večeru. Ubijamo se raznim delicijama uz veselu atmosferu i pjesmu koju predvode Splićani. U 21.30 sati ukrcavamo se na trajekt za Zadar i idemo još malo do Ferijalnog gdje je većina Vespaša i smještena.
NEDJELJA 14.09.
Ponovo okupljanje u Ferijalnom u 9 sati gdje su podijeljeni prigodni pokloni Francuzima kao i nagrada za najudaljeniju Vespu. Ubrzo odlazimo na obližnje parkiralište Jedriličarskog kluba gdje će se voziti ispit spretnosti odnosno spora vožnja. Sudjeluju svi prisutni pa tako i nas troje po prvi put vozimo sporu vožnju. Vozi se pojedinačno sa štopanjem vremena i na kraju Luky osvaja drugo mjesto, a ja treće pa se u Dubrovnik vraćamo sa 2 pehara. Oko 11 sati parkiramo se na rivi kod morskih orgulja gdje imamo i snimanje za HRT. Nakon toga nas trojica odlučujemo da nećemo ići na organizirani ručak u Marinu (nažalost) nego ćemo odmah krenuti za Dubrovnik zbog vrlo vjerojatno lošeg vremena te da stignemo prije mraka. Još jedna zajednička fotografija svih prisutnih, pozdravljamo se sa ekipom i oko podne krećemo nazad.
Vrijeme je još uvijek u redu, poluoblačno ali bez naznake kiše. Ponovo stajemo na istoj pumpi u Šibeniku i nakon toga vozimo sve do Omiša. Dok smo tankirali počela je kiša odnosno pljusak ali oblačimo kišna odijela i idemo dalje. Vozimo u nemogućim uvjetima i minimalnoj vidljivosti ali tempo nam je skoro kao po suhom i prelazimo vozače auta i autobusa koji vjerojatno ne mogu vjerovat što vide. Stajemo na pumpi u Opuzenu, kiša i dalje pada ali nastavljamo dalje prema Gradu. Na most stižemo nešto poslije 18 sati nakon tri sata vožnje po kiši i pljusku, ali u zadnji tren jer je već pomalo pao mrak i ionako loša vidljivost postala još gora. Pogled na kilometar sat otkriva da smo ukupno prešli 900 km.
Iscrpljeni smo i pokisli ali nije nam ni najmanje žao jer ovako dobro druženje i organizaciju nismo još imali priliku vidjeti na nekon susretu. Zahvaljujemo Vespa Club Croatia uz želju da se vidimo i dogodine…